بازی فکری لوت

بازی فکری لوت
بازی فکری لوت

معرفی بازی فکری لوت

بازی لوت (که ممکن است آن را با نام های بازی فکری لوت و یا بازی رومیزی لوت نیز شنیده باشید)، در واقع یک بازی کارتی مناسب برای جمع های ۲ تا ۵ نفره می باشد. هم چنین بازی لوت به صورت تیمی در قابل تیم های چهار، شش و هشت نفره نیز قابل انجام است. همانند بسیاری از بازی های دیگر، این بازی نیز با حفظ کپی رایت از نسخه خارجی اش یعنی بازی Loot برگردان شده است. به طور خلاصه در بازی لوت، بازیکنان تلاش می کنند از طریق حمله به کاروان های خودی و یا کاروان های دیگران، بیشترین غنیمت ممکنه را به دست آورده تا برنده بازی باشند. بازی لوت، در رده بازی های استراتژی قرار می گیرد و یک بازی مناسب برای تقویت ذهن می باشد. هم چنین از آنجا که هر بازیکن تلاش می کند بیشترین امتیاز را به دست آورد، لذا حس رقابت طلبی نیز در افراد برانگیخته خواهد شد. لوت برای رده سنی ۱۰ سال به بالا مناسب می باشد و محصولی مشترک از شرکت مستفیل و رومیز می باشد. اگر شما هم قصد تهیه این بازی مهیج را دارید، به صفحه خرید بازی فکری لوت مراجعه کنید.

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند ثبت سفارش با پشتیبانی تماس حاصل کنید | ۶۸۷۷۹۹۱-۰۹۳۷

آشنایی مختصر با طراح بازی لوت (Loot)

بازی کارتی لوت توسط طراح مشهور آلمانی یعنی Reiner Knizia طراحی شده است. وی که در آلمان متولد شد، اولین بازی خود را در سن هشت سالگی توسعه داد. از دانشگاه سیراکیوز در ایالات متحده کارشناسی ارشد و از دانشگاه اولم آلمان دکترای ریاضیات گرفته است. کنیزیا از سال ۱۹۹۷ ، زمانی که کار خود را از هیئت مدیره یک بانک بزرگ بین المللی ترک کرد ، یک طراح بازی تمام وقت بوده است. کنیزیا از سال ۱۹۹۳ در انگلستان زندگی می کند. از عناصر طراحی بازی مدرن که Reiner Knizia پیشگام آن بوده ، موضوع انتزاعی است. بازی های با مضمون قدیمی مانند Monopoly به طور سنتی با تلاش در مدل سازی یا الگوبرداری از محیط یا موقعیتی که از نظر موضوعی با آن گره خورده اند ، مضامین خود را توسعه داده اند. بنابراین مونوپولی بازیکنانی را دارد که ممکن است به عنوان توسعه دهنده املاک و مستغلات اقدام به خرید و توسعه املاک کنند. در طراحی های موضوعی بازی Knizia سعی بر این نیست که یک محیط خاص مدلسازی شود ، بلکه در عوض سعی می شود فرایندهای فکر و تصمیم گیری را که کلید اصلی موضوع هستند فراخوانی کند. پیشنها می کنیم بازی Loot را حتما تهیه کنید و آن را بازی کنید.

آموزش بازی لوت

روش بازی بسیار ساده است و هر بازیکن در نوبت خود بین کارت کشیدن و کارت بازی کردن یکی را باید انتخاب کند. هر بازیکن تلاش می‌کند به کاروان دیگران حمله کرده و از کاروان‌های خود حفاظت کند. بازیکنی که به کاروانی حمله ‌کرده اگر برای یک دور بی‌رقیب بماند موفق به غارت آن کاروان می‌شود. در پایان بازیکنی برنده است که بیشترین غنیمت را بدست آورده باشد. هدف اصلی بازی کسب کارت‌های کاروان است که هرکدام از ۲ تا ۸ سکه ارزش دارند. برای این کار هر بازیکن با کارت‌های راهزن به کاروان‌های دیگران و حتی کاروان‌های خودش حمله می‌کند تا آن را بدست آورد. در طول بازی چندین بازیکن ممکن است به یک کاروان حمله کنند. کارت‌های راهزنی در ۴ رنگ هستند و هنگام حمله به یک کاروان، بازیکن باید با رنگ متفاوت از رنگی که قبلا به آن کاروان حمله شده به آن حمله کند. همچنین بازیکنان می‌توانند در نوبت‌های بعد با بازی کردن کارت‌های بیشتر قدرت حمله‌ی خود را افزایش دهند. جدای از کارت‌های راهزن، بازیکنان می‌توانند با کارت‌های سردسته (که قدرتشان از تمام کارت‌های راهزن بیشتر است) به کاروان حمله کنند. البته باید کارت سردسته را روی کارت راهزن همرنگی که قبلا بازی کرده‌اند قرار دهند. البته همیشه باید مراقب باشند که چه زمانی سردسته را بازی می‌کنند چون از هر کارت سردسته تنها یکی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این بازی در این است که در عین سادگی قوانین (یک کارت بکش یا یک کارت بازی کن) گیم‌پلی و تجربه‌ی عمیقی را می‌سازد که در آن بازیکنان باید ریسک‌پذیر باشند و کاروان‌های باارزش خود را به دل بیابان بسپارند و سپس تلاش کنند تا آن را تصاحب کنند و همچنین باید زمان‌بندی خوبی داشته باشند و به موقع این کار را انجام دهند تا از کارت‌های راهزن و سردسته‌ای که دارند بهترین استفاده را ببرند. گاهی لازم است با یک کاروان کم ارزش برای رقبا دامی قرار دهند تا کارت‌های خوب آنان را پایین بکشند و سپس کاروان باارزش را روانه کنند.

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند ثبت سفارش با پشتیبانی تماس حاصل کنید | ۶۸۷۷۹۹۱-۰۹۳۷

بازخوردها
    نظرات
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد