کتاب نوزاد

کتاب نوزاد
کتاب نوزاد

معرفی بهترین کتاب های داستان مناسب نوزادان برای خرید

محاسن خرید کتاب برای نوزادان

همانطور که مشخص است یکی از اصلی ترین شیوه های بالاتر بردن توانمندی‌های نوزاد و کودک، کتاب خواندن برای وی می باشد. شاید پیش خود تفکر نمایید نوزادان و خردسالان با خواندن کتاب فقط زمانی محدود را در کنار والدین به آرامش سپری می نمایند و تنها فایده آن خوب به خواب رفتن نوزاد است، اما این کار نه تنها برای امروز نوزاد مفید می باشد بلکه روی شخصیت و آینده وی نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت. نوزادان نیازمند آموختن مهارت‌های زندگی می باشند و کتاب، منبعی مورد اعتماد در این زمینه محسوب می گردد. انواع کتاب کودک، کتاب داستان کودکان، کتاب قصه کودکان و در کل، کتاب کودکانه می تواند فهم و درک نوزاد از دنیای اطرافش را بالاتر ببرد.

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند ثبت سفارش با پشتیبانی تماس حاصل کنید | ۹۱۰۳۵۴۰۵-۰۲۱

شما به عنوان والدین نوزاد، می‌توانید یک علاقه مستمر و لایزال را به یادگیری در کودک تان ایجاد نمایید. به این صورت که شما برای نوزاد تان کتاب های کودکان را می‌خوانید و وی به تدریج عشق و علاقه به داستان و شعر را پیدا می کند و خودش در آینده خواهان خواندن انواع کتاب های کودک و نوجوان، کتاب علمی کودکان، کتاب نقاشی کودکان، کتاب های علمی برای کودکان و ... خواهد شد و خواندن را آغاز و تمرین می نماید تا اینکه سرانجام به آن جایی می رسد که با خواندن بهترین کتاب های کودک و نوجوان تفریح کرده و از مرور آن ها لذت می برد و هر روز تشنه کسب اطلاعات بیشتری خواهد شد. دوزتوی به نوبه ی خود می تواند فروشگاه اینترنتی کتاب کودک نیز محسوب شود. چرا که انواع کتاب آموزشی کودک، کتاب های روانشناسی کودک، کتاب خلاقیت کودکان، کتاب حقوق کودک، کتاب کار کودک و ... را برای آشنایی بیشتر والدین با دنیای کودکان فراهم آورده و همینطور کتاب داستان برای کودکان زیر ۲ سال، کتاب نقاشی کودکان، کتاب مصور کودکان، کتاب شعر کودکانه و ... را نیز که مخصوص نوزادان و کودکان می باشد نیز به خوبی عرضه می دارد تا به تمامی سلائق مراجعین خود پاسخ دهد.

تفاوت سن نوزادان در قدرت فهم مطالب و یادگیری کلمات

نوزادی که ماههای اولیه ی زندگی را شروع نموده محتمل است مفهوم تصاویر داخل کتاب مصور کودکان را متوجه نگردد ولی او می تواند روی آنها تمرکز نماید. به ویژه روی صورت ها، رنگ های روشن، براق و جذاب. خواندن لالایی و آواز به هنگام شیردهی باعث آرامش و جلب توجه نوزاد شما می گردد.
کودک چهار ماهه تا شش ماهه ی شما امکان دارد تا به کتاب تصویری کودکان و یا انواع کتاب کودک علاقه و اشتیاق بیشتری نشان دهد. او ممکن است تا به سمت کتاب چنگ زده و یا آن را بین انگشتان خود حفظ کند. ولیکن مراقب باشید چون احتمال دارد آن را به سمت دهان خود ببرد و یا به سمت دیگری پرتاب نماید. کتاب هایی را انتخاب نمایید که دارای ریتم های تکراری و رنگ های براق هستند.
نوزاد هفت ماهه تا دوازده ماهه قادر است تا چیزهایی را که در داخل کتاب می باشد را درک کند و احتمال زیادی دارد تا فهم او نسبت به کل کتاب قصه کودکان نیز از همین دوران آغاز گردد. مثلا کودک هشت ماهه در این دوره به آن چیزی که شما می خوانید پاسخ می دهد، به سمت کتاب چنگ انداخته و سعی می نماید تا با دهان ش آوا هایی را تولید نماید. کودک یک ساله قادر می گردد تا با کمک شما صفحات کتاب کودکانه را ورق بزند. نوزادان در این محدوده ی سنی به تدریج به اشاره کردن به سمت اشیائی که در داخل صفحات می بینند شروع می نمایند و صدای شما را تکرار می نمایند.

خواندن کتاب برای نوزاد؛ آغاز یادگیری و تعامل با دیگران

مزایای خواندن کتاب داستان کودکانه برای نوزاد به میزانی می باشد که از تصور تان خارج است. جنین متوجه تمام کارهای شما و علت شان نخواهد شد. ولی شما نباید انتظار داشته باشید تا نوزاد تان پیش از آنکه شما با او شروع به صحبت نمودید چیزی را متوجه گردد. همچنین شما نباید انتظار داشته باشید، هنگامی که برای نوزاد خود لالایی می خوانید، نوزاد متوجه شده و همراه با ریتم سرش را برای شما تکان دهد. بلند صحبت کردن و خواندن کتاب های کودکانه برای نوزاد، یک محرک بسیار ویژه محسوب می گردد و یکی از فعالیتهای عظیمی ست که شما می توانید برای سالیان سال آن را ادامه دهید.

هنگامی که نوزاد متولد می گردد، توانایی اش را دارد تا تمام آوا هایی را که برای صحبت کردن مورد نیاز است فرا بگیرد. هرچه بیشتر کتاب داستان های کودکانه، کتاب داستان فارسی برای کودکان، و کتاب شعر کودکانه را برای نوزاد خود با صدای بلند بخوانید و با آنها رسا تر صحبت نمایید، کلمات بیشتر و بهتر در ذهن آنها آشکار می گردد و بهتر قادر خواهند بود تا صحبت نمایند. شنیدن کلمات، به نوزاد یاری می رساند تا شبکه نیرومندی از کلمات در مغز خودش بسازد. نوزادانی که والدین آنها به طور دائمی برای آنها کتاب می خوانند یا با آنها صحبت می نمایند، تا دو سالگی نسبت به نوزادان دیگر، بیشتر با کلمات آشنایی خواهند داشت. همینطور نوزادانی که در طول سال های اولیه ی زندگی بیشتر با آنها صحبت شده و برای آنها کتاب خوانده شده برای یادگیری و مطالعه انواع کتاب های علمی برای کودکان و یا کتاب ادبیات کودک و نوجوان اشتیاق بیشتری از خود نشان می دهند.

 

زمانی که برای نوزاد خود کتاب یا آواز می خوانید، وی قادر می باشد تا احساسات متفاوتی را که شما در حین ادای کلمات و بیان صداها استفاده می نمایدد را بشنود. این موارد به پرورش اجتماعی و رشد احساسی نوزاد کمک بسزایی می نماید. همچنین خواندن، نوزاد را به نکته سنجی، لمس و پاسخ به سوالات دعوت می نماید و تمام این موارد باعث بهبود در رشد اجتماعی و مهارت در فکر کردن می گردد. بعلاوه، مهارت زبانی نوزاد بوسیله تقلید صداها، تشخیص تصاویر کتاب و یادگیری کلمات تقویت می شود. پس از خرید کتاب داستان کودکان همراه با عکس، انواع کتاب تصویری کودکان، و انتخاب کتاب مصور کودکان غافل نشوید.

خرید کتاب داستان کودکانه و خواندن کتاب برای نوزادان

کتاب خوانی برای نوزادان، تمرینی برای کسب مهارت های اجتماعی، تعامل و گفت وگو با دیگران و نیز تمرین و تجربه ای برای خوب گوش دادن محسوب می گردد. همچنین قصه خوانی، گنجینه های واژگانی کودکان را پربار کرده و آنان را برای خواندن و نوشتن بهتر آماده خواهد کرد. البته نباید فراموش کرد که برگزیدن قصه خوب و مناسب با توجه به سن نوزاد و کودک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. مسأله ی انتخاب کردن کتاب های داستان کودکان، کتاب داستان کودکان همراه با عکس، و کتاب ادبیات کودکان با توجه به انبوه کتبی که در اختیار شما ست، مشکلی خاص شمرده می شود. کتاب نوزادان بایستی مملو از تصاویر با رنگ های شاد و براق باشد و نوشته های کمی داشته باشد. کتاب باید دارای محتوای خلاقانه باشد و خواندن آن برای کودک هیجان انگیز و جذاب باشد. فروشگاه اسباب بازی دوزتوی علاوه بر عرضه ی انواع اسباب بازی مناسب برای کودک دو ماهه، اسباب بازی برای کودک سه ماهه، وسایل بازی کودک چهار ماهه، پنج ماهه، و ... کودک دوازده ماهه توانسته مجموعه ای کامل از کتاب برای کودکان را نیز گردآوری کند تا شما والدین گرامی به هنگام خرید کتاب داستان کودکان دچار سردرگمی نشوید و بهترین کتاب های کودک و نوجوان را خریداری بفرمایید.

نحوه و زمان خواندن کتاب کودک برای نوزاد

یک نکته مهم درباره بلند خواندن کتاب کودک برای نوزاد وجود دارد و نیاز به مهارت خاص یا وسیله عجیبی نیست. این امر تنها به شما، نوزاد تان و کتاب های کودکانه نیاز دارد. برای لحظاتی اندک با صدای بلند کتاب قصه کودکان را بخوانید. اما در بیشتر مواقع این کار را انجام ندهید. نگران نباشید از اینکه مثلا کتاب شعر کودکانه تمام شود! تنها روی صفحاتی که شما و نوزاد تان از آن لذت می برید، تمرکز نمایید.
تلاش نمایید تا هر روز در ساعت هایی که فضای خانه آرام و بی سر و صدا می باشد و بیکار هستید کتاب انواع کودکان را بخوانید. معمولا بهترین زمان قبل از خواب شب و میان روز است. علاوه بر این بهترین زمان است تا نوزاد خود را نوازش نمایید. این کار به آرامش نوزاد تان کمک بسزایی می نماید. تلاش کنید زمانی را برای این کار انتخاب کنید که نوزاد شما سیر باشد و پوشک ش تازه تعویض شده است. پیشنهاد می کنیم تا از کتاب های سبک بهره ببرید، چرا که حمل این کتابها راحت بوده و می توانید آنها را همراه خود به هر مکانی که دوست دارید ببرید و زمانی که به طور مثال در مطب دکتر نشسته اید می توانید راحت از آن استفاده کنید. سایت خرید اسباب بازی دوزتوی تلاش دارد تا معرفی بهترین کتاب های داستان مناسب نوزاد برای خرید را انجام دهد تا شما والدین گرامی بهترین انتخاب را انجام دهید.

شناخت کتاب کودکانه مناسب برای نوزادان

به شما توصیه می کنیم که کتاب هایی که برای نوازادان انتخاب می کنید باید ساده باشند و نیز دارای متن های تکراری و عکس های واضح باشند. در طول اولین ماه های زندگی، نوزاد تنها دوست دارد تا صدای شما را بشنود. بنابراین شما می توانید هر چیزی را که می خواهید بخوانید. بالاخص کتاب هایی را که حاوی شعر و آهنگ هستند و به کتاب شعر کودکانه معروف هستند. همانطور که نوزاد به کتاب خواندن علاقه مند می گردد، کتاب هایی را انتخاب نمایید که تصاویر آنها ساده بوده و رنگ آنها با زمینه کتاب متفاوت باشد.

زمانی که کودک شما شروع به پاسخگویی به چیزهایی که در داخل کتاب است می نماید، برای او کتاب های تخته ای با تصاویر کودکان یا اشیائی شبیه آنها تهیه فرمایید. زمانی که نوزاد نشستن در وان حمام را فرا گرفت، و آموخت که چگونه با انگشت خود غذا بخورد، داستانهای ساده ای که درباره زمان حمام کردن و خوابیدن است را تهیه نمایید. همانطور که کودک شما بزرگتر می شود و توانایی حرف زدن را پیدا می نماید کتاب هایی برای او تهیه فرمایید که نوزاد را دعوت می کند تا کلمات ساده را تکرار نماید. البته در این زمان استفاده از کتاب های سه بعدی بسیار مناسب می باشد و سبب می گردد تا نوزاد شما هیجان زده شود. کودکان در هر سنی که باشند عکس های آلبوم را بسیار دوست دارند به ویژه اگر عکس افرادی که آنها او را می شناسند در داخل آلبوم باشد.
اگر مایل هستید تا کودک شما کتاب خوان گردد، پسندیده تر می باشد در قسمت های مختلف منزل کتاب قرار دهید. همانطور که نوزاد شما بزرگ می شود و شروع می کند به سینه خیز رفتن و بهم ریختن انواع اسباب بازی های خود می تواند از داخل سبد اسباب بازی به همراه اسباب بازی یک کتاب نیز بیابد.

سخن پایانی

فروشگاه اسباب بازی دوزتوی با ایجاد سایت خود توانسته تا حدود بسیاری شبیه به یک فروشگاه اینترنتی کتاب کودک عمل کرده و انواع کتاب داستان کودکان، کتاب های کودکانه، کتاب های کودک و نوجوان، کتاب علمی کودکان، کتاب مصور کودکان، کتاب داستان فارسی برای کودکان، کتاب آموزش نقاشی کودکان، و ... را فراهم آورده تا بهترین کتاب مناسب نوزادان برای خرید را گزینش نمایید. دوزتوی انواع اسباب بازی ارزان قیمت، بهترین اسباب بازی های دنیا، جدیدترین اسباب بازی های دنیا و سایر خدمات مربوط به اسباب بازی در اصفهان را به صورت بیست و چهار ساعته عرضه می کند.

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند ثبت سفارش با پشتیبانی تماس حاصل کنید | ۹۱۰۳۵۴۰۵-۰۲۱

بازخوردها
    نظرات
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد